Pieniądze zostały zainwestowane w remont wspomnianej hali autobusowej głównie z myślą o obsłudze autobusów hybrydowych, ale monitorowana będzie w nich także eksploatacja innych modeli pojazdów pozostających we flocie MPK. Pracownicy mają w niej doskonałe warunki do pracy, a udogodnień jest cała lista.
- To tak naprawdę zupełnie nowy budynek, który wyrósł na bazie starej hali. Nasze nowe „dziecko” na zajezdni spełnia wszystkie normy europejskie i jest jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie – podkreśla Roman Bolczyk, prezes MPK w Częstochowie.
W nowej hali autobusowej D zostało zainstalowane m.in. światło LED bezcieniowe, klimatyzacja, nowoczesne kanały z możliwością regulacji ich parametrów (kryte i otwierane – trzy długie, dwa krótkie i jeden boczny), wymieniono instalacje, okna, zainstalowana została wentylacja, zwiększono prześwit bram wraz z zainstalowaniem nowoczesnych żaluzji itd.
Nowe zaplecze na zajezdni chwalą pracownicy miejskiego przewoźnika. - Teraz będzie pracować się przyjemnie i komfortowo. Myślę, że skorzystają na tym także same autobusy, które będziemy mogli obsługiwać w warunkach na europejskim poziomie – nie ukrywa jeden wieloletnich pracowników Wydziału Autobusowego.
Nowa hala autobusowa D jest najnowocześniejszym obiektem na zajezdni obok wybudowanej przed kilku laty hali tramwajowej, która została wyróżniona tytułem Jurajski Produkt Roku 2013 (wraz z zainstalowaną w niej tokarką podtorową znacznie ułatwiającą obsługę taboru). Częstochowskie MPK nie zamierza na tym poprzestać. Planowane są dalsze inwestycje w zaplecze zajezdni. Zarząd przedsiębiorstwa przymierza się do remontu pamiętającej jeszcze lata 50 starej hali tramwajowej, planowana jest budowa nowej myjni autobusowej, a docelowa stacja tankowania gazu CNG (dostępna także dla klientów indywidualnych, a nie tylko na potrzeby autobusów, jak ma to miejsce w przypadku działającej już tymczasowej stacji) będzie oddana do użytku w tym roku.
- Nie można mieć lepszego taboru od zaplecza, bo przecież pojazdy muszą długo funkcjonować. I ten pogląd podziela prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk, który dał nam zielone światło do modernizacji zajezdni. Zwłaszcza, że zaoszczędziliśmy na autobusach ze względu na dofinansowanie z zewnątrz – podsumowuje Roman Bolczyk, prezes zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie.
Częstochowskie MPK chce także pozyskać środki UE z nowego okresu finansowania m.in. na zakup kilkudziesięciu nowoczesnych autobusów i tramwajów oraz inwestycje w infrastrukturę tramwajową na terenie całego miasta.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?