Wodę powinniśmy pić o każdej porze roku, nie tylko wtedy, gdy za oknem jest gorąco. Dzięki wodzie szybciej spalamy też kalorie.

Nie tylko w czasie upałów warto pić wodę. Każdy z nas powinien wypić codziennie przynajmniej osiem szklanek płynów. Picie wody jest szczególnie polecane podczas upałów, a także wtedy, gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy.

Woda poprawia przemianę materii, a także oszukuje głód. Dzięki wodzie szybciej spalamy kalorie, o czym marzą wszyscy odchudzający się.
Dietetycy stwierdzili, że wypicie dwóch szklanek niegazowanej wody przyspiesza tempo przemiany materii w ciągu pół godziny o 30 proc.

Wody nie powinno się pić podczas posiłków, najlepiej zrobić to pół godziny przed posiłkiem lub pół godziny później. Woda pita w czasie posiłku wydłuża czas trawienia, bo osłabia wydzielanie odpowiednich soków trawiennych. Jak wiadomo woda nie ma kalorii, dlatego polecają ją dietetycy.

Osiem szklanek płynów dziennie to minimum

Dlaczego tak ważna jest woda, gdy walczymy z nadwagą? Otóż na początku diety nasz organizm wydala mnóstwo wody. Trzeba wtedy pamiętać o dostarczaniu mu potężnej ilości wody ze względu na ryzyko odwodnienia organizmu. W przeciwnym wypadku możemy odczuwać: osłabienie, bóle głowy, dolegliwości trawienne, senność, kłopoty z ciśnieniem.

Osiem szklanek płynów dziennie - to niezbędne minimum. Jeśli zdecydowaliśmy się na dietę odchudzającą, pamiętajmy o 2,5 litrach wody dziennie. Najlepiej w niewielkich porcjach i małymi łykami, gdyż wtedy organizm lepiej ją wchłonie. Woda powinna być niegazowana.

Zbliża się lato, więc trzeba uważać na upały

Woda nie ma kalorii, ale jest za to bogata w makro- i mikroelementy. Picie wody uzupełnia ich niedobór w organizmie. Najlepiej spożywać wodę średnio zmineralizowaną.
Latem powinniśmy szczególnie pamiętać o wodzie. W upalne dni groźne jest np. przegrzanie. Jeśli do tego dojdzie, trzeba głowę, szyję i piersi chorego przemyć zimną lub chłodną wodą. W przypadku występowania gorączki przykładać kompresy, zmieniając je często, aby skuteczniej schładzały ciało chorego. Chory powinien pić letnią, gotowaną wodę lub bezcukrowe soki owocowe.
Jeśli zaś jesteśmy w czasie upałów w pracy, od czasu do czasu możemy schłodzić kark zimną wodą.

Warto zmienić złe nawyki. Dla zdrowia

Nie da się ukryć, że sporo osób nie przepada za piciem wody, choć wodę można pić także prosto z kranu, gdyż jest ona już dobrej jakości. Jednak w trosce o nasze zdrowie i prawidłowe nawodnienie organizmu, warto się przełamać.
Do płynów zaliczane są także zupy czy soki zawarte w warzywach i owocach. Jeśli je pijemy, to - małymi krokami - może uda się nam wprowadzić do codziennej diety także trochę więcej wody.
Gdy picie wody wejdzie nam w nawyk, na pewno na tym skorzystamy. (MOkR)

Wody nie powinno się pić w trakcie posiłków, najlepiej pół godziny przed lub po

Twoja woda

Więcej na temat: