Urząd Miasta nigdy nie dzwoni, aby zażądać natychmiastowej płatności przy użyciu konkretnej metody płatności, takiej jak karta debetowa i kredytowa, strona internetowa, karta podarunkowa lub przelew bankowy. Najpierw wysyła decyzję podatkową a w przypadku upływu terminu płatności - upomnienie.
Urząd Miasta Częstochowy nie pyta przez telefon o numery kart kredytowych lub debetowych czy inne poufne dane osobowe oraz nie żąda płacenia podatków i opłat lokalnych bez możliwości zadawania pytań lub odwoływania się od decyzji. Każdy podatnik jest zawsze informowany o swoich prawach.
- Dlatego zwracajmy uwagę fałszywe na e-maile, udające oficjalne komunikaty, których nadawcy stosują różne zachęty do otwierania załączników wysyłanych w wiadomościach poczty elektronicznej - apeluje częstochowski magistrat. - Pragniemy ostrzec, że takie załączniki mogą zawierać złośliwe oprogramowanie szpiegujące oraz inne wirusy i trojany, które mogą uszkodzić lub zniszczyć komputer.
W przypadku wątpliwości związanych z podatkiem od nieruchomości czy też opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy kontaktować się telefonicznie z Urzędem Miasta Częstochowy - poprzez centralę (nr tel. 34 3707 100) lub kontakt z merytorycznym wydziałem UM, ewentualnie kierowanie zapytań na oficjalne adresy poczty elektronicznej Urzędu Miasta Częstochowy (w tym: [email protected]).
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?