Częstochowa: Galeria Jurajska w marcu osiągnęła kolejny wzrost liczby klientów mimo mniejszej liczby niedziel handlowych

BRZaktualizowano 
Pomimo większej liczby niehandlowych niedziel i pesymistycznych nastrojów panujących na rynku, Galeria Jurajska zakończyła marzec z rekordowym wzrostem liczby klientów! Ostatni miesiąc I kwartału 2019 roku przynosi Galerii Jurajskiej znaczący wzrost liczby klientów.

Tylko w marcu to największe w Częstochowie centrum handlowe odwiedziło aż o 11% więcej klientów niż w tym samym miesiącu, ale w ubiegłym roku. Co ciekawe, galeria notuje rosnącą liczbę klientów pomimo dalszych spadków, jakie notuje rynek w związku z obowiązującą ustawą o zakazie handlu w niedzielę i święta oraz zwiększoną liczbą niedziel niehandlowych od początku 2019 roku.

Ale mocny marzec to jedna nie jedyna dobra informacja dla Jurajskiej. Także cały pierwszy kwartał 2019 roku przynosi galerii wzrosty. W okresie od stycznia do marca 2019 liczba klientów w centrum handlowym wzrosła aż o blisko 6,7% proc. w porównaniu do takiego samego okresu przed rokiem.

- Jurajska skutecznie opiera się negatywnym nastrojom, jakie panują na rynku w związku z niedzielami niehandlowymi. Jesteśmy dziś jedną z nielicznych w Polsce galerii, która pomimo obowiązującego ograniczenia notuje stale rosnącą liczbę klientów zarówno w dni handlowe, jak i w niedziele handlowe oraz niehandlowe – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

I faktycznie, podczas kiedy częstochowskie centrum chwali się przyrostem odwiedzających, rynek od początku 2019 roku wciąż zmaga się z odpływem klientów. Tylko w styczniu ruch w galeriach spadł aż o 6%, z kolei w lutym o ponad 4% - podaje ShopperTrak.

Skąd więc sukces Galerii Jurajskiej? Zdaniem Boreckiej-Sudy wpływ na to ma kilka czynników. - Od wejścia w życie ustawy jesteśmy czynni w każdą niedzielę i już do tego przyzwyczailiśmy klientów. Dodatkowo od początku tego roku realizujemy z powodzeniem projekt Centrum Niedzielnej Rozrywki – mówi.

- Wspólnie z naszymi najemcami stworzyliśmy największą w Częstochowie ofertę rozrywkową, liczącą sobie blisko 100 różnych elementów. Składa się na nią m.in. wielosalowe kino, fitness club, restauracje, kawiarnie, największe w mieście centrum rozrywki, rozrywkowa infrastruktura galerii, a od niedawna także sklep spożywczy – mówi.

Realizacja tego projektu wymagała od galerii licznych inwestycji. W 2018 roku centrum zwiększyło w swojej ofercie liczbę lokali gastronomicznych do 18. Powiększono także dwukrotnie kids play Bajkowy Labirynt. Jurajska zainwestowała także w miejski ogród na bulwarach Warty, w place zabaw oraz modernizację wnętrz.

Efekt? Od początku tego roku galeria notuje ponad dwukrotnie większą liczbę klientów odwiedzających obiekt w niedziele wolne od handlu. Pomaga w tym coraz szersza oferta rozrywkowa najemców, ale także wydarzenia. Co niedzielę w galerii organizowane są m.in. warsztaty dla dzieci, zabawy oraz wystawy.

Niedzielne poruszenia to jednak nie jedyny element, który wpływa na wyniki. Jednym z kluczowych czynników przynoszącym sukces Jurajskiej, zwłaszcza w dni handlowe, pozostaje jej niezwykle silna pozycja na lokalnym rynku oraz oferta licząca sobie dziś aż 200 sklepów!

– Galeria Jurajska jest mocno osadzona na lokalnym rynku. To miejsce kojarzące się z kompleksową ofertą, a zwłaszcza z modą i rozrywką. To sprawia, że obiekt przyciąga dziś nie tylko mieszkańców Częstochowy, ale także mieszkańców wszystkich ościennych powiatów, gdzie nie ma obiektu o zbliżonej skali i ofercie. W efekcie nasz zasięg obejmuje już blisko 1,5 mln osób – mówi Borecka-Suda.

Zdaniem przedstawicielki Jurajskiej magnesem pozostają przede wszystkim marki oraz kształt obecnej oferty Jurajskiej. – Jesteśmy galerią fashion, a więc moda zajmuje w naszej ofercie kluczowe miejsce. Dziś wypełnia ona ponad 60% powierzchni najmu. W galerii dostępne są wszystkie najpopularniejsze obecnie w Polsce marki, z markami Inditex i LPP na czele. To wyróżnia nas, ale także zapewnia stale rosnące zainteresowanie – mówi.

Nie bez znaczenia pozostają także zmiany w samej galerii. Jurajska to dziś jeden z nielicznych obiektów w południowej Polsce tak mocno inwestujący w swoją modernizację. Tylko w ostatnich 2 latach właściciel obiektu zainwestował m.in. w modernizację bulwarów Warty, modernizację pasaży, nową strefę food court i nowe strefy relaksu, ale także w nowe parkingi i atrakcje z największą ścianą wodną na świecie na czele.

- Galeria Jurajska na przestrzeni ostatnich 2 lat mocno się zmieniła. Budzi więc ciekawość. Klienci doceniają także otoczenie zakupowe, jakie dla nich zostało stworzone, a także nowoczesne customer experience, jakie zapewnia obiekt. Rosnąca liczba atrakcji poza handlowych, ale także nowości w ofercie galerii sprawia z kolei, że coraz więcej osób znajduje w niej coś dla siebie – podsumowuje Anna Borecka-Suda.

Wideo

polecane: Flesz: Czy grozi nam katastrofa klimatyczna?

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3