Do przetargu przystąpiło 10 firm. Najkorzystniejszą ofertę opiewającą na ok. 703,3 mln zł złożyło konsorcjum spółek Salini Polska, Salini Impregilo oraz Todini Costruzioni. Ci oferenci wygrali. Przetarg rozstrzygnęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Kiedy odcinek autostrady A1 będzie gotowy, stanie się też obwodnicą Częstochowy.
Fragment autostrady A1 pomiędzy węzłem Rząsawa a Blachownią o długości 20,3 km zostanie wykonany z nawierzchni betonowej. W pobliżu węzłów powstaną Miejsca Obsługi Pasażerów z parkingami oraz w infrastrukturą zapewniającą odpoczynek podróżnym. Będą tam też punkty handlowo-usługowe.
Termin realizacji inwestycji to 33 miesiące od daty podpisania umowy.
Obecnie trwają formalności związane z wyłonieniem wykonawców pozostałych trzech odcinków autostrady A1, które połączą Częstochowę z Pyrzowicami.
Dla Częstochowy bardzo ważne jest, by obwodnica miasta była bezpłatna.
- Zależy nam, żeby obwodnica powstała jak najszybciej i była darmowa, bo tylko wtedy ciężki transport będzie omijał nasze miasto - zauważa Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy.
Bezpłatna obwodnica pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego ciężarówek z miasta. Teraz ruch ten odbywa się aleją Wojska Polskiego, która jest częścią trasy DK1.
O bezpłatną obwodnicę upomina się też Stowarzyszenie Częstochowa 2020, które zebrało ponad 30 tysięcy podpisów w tej sprawie. Tymczasem samorządowcy z powiatu częstochowskiego i samorządowcy z gmin i powiatów sąsiadujących z województwa łódzkiego twierdzą, że autostrada A1 na odcinku Tuszyn-Rząsawa jest niepotrzebna. Lepiej, według nich, wybudować drogę ekspresową, która będzie tańsza
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?